....................................................................................................................

....................................................................................................................


2009-11-13

ik hou van jou

ik hou van jou
vind ik wel raar
want "hauen" betekent
slaan in mijn taal
en ik sla je dood
met deze woorden
waarachter toch
uiteindelijk vooral
enorm behoefde
aan aandacht zit
denk je van niet

trouwens aandacht
zeggen mijn landgenoten
alleen in de kerk
wanneer de gemeenschap
van gelovigers
het heilige aanbid
en getuigd niet ook liefde
uiteindelijk
van iets goddelijks
een verlangen of smart
zo oud als de mensheid
met een vleugje eeuwig
eraan gewijd

een idee, dat nodig
bemind moet worden
beminnen vind ik
overigens heel beelderig
waarschijnlijk omdat
de mensen in m´n land
hiermee vooral minnezang
in tijden van koningsschap
in verband
zullen brengen

en ooit zal ik wel graag
met een gitaar of harp
onder je raam gaan staan
middeleeuws rappend
of zingend beweren
dat ik de ware liefde
nu eindelijk
heb gevonden
jammer genoeg
speel ik alleen piano

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen